Hayatım boyunca Kayseri'den daha doğuya gitmedim.Ama babam edebiyat öğretmeni.Arkadaşlarından bazıları Hakkari , Van gibi yerlerde öğretmenlik yapmıştı.Mesela Hakkari'de öğretmenlik yapan arkadaşı istifa edip buraya geri dönmüş.Sence bu derslere girmemek için mi
Tabiki hayır.Oradaki öğrenciler öğretmenleri ile sanki arkadaşlarımıymış gibi konuşup rahatça argo ve küfür kullanabiliyorlarmış.Hatır sormaları bile ilginç : " Napıyon lo ?" vs.
Bazı öğretmenlerin derse girmeme sebepleri bu iken bazı okullarda gerçekten açıklar var.Özellikle acemi öğretmenler "Doğu" sözcüğünü duyunca korkuyor.Belki istifa ediyor.Belki rapor alıyor.Ama hemen o "Batı" denen aslında onlara göre cennet olan yere geri dönüyor.Bir dersaneye giriyor.Sonra oraya öğrenci çekiyor.Sonuçta yine dersane kazanıyor.
Ben Doğa'daki öğrenciler için her zaman üzülmüş birisiyim.Onlara elimden geldiğince yardım ettim.Birçok kitabımı gönderdim ben oralara.
Sisteme kızış nedenlerimden birisi de okul notları.Mesela ben bir köy okuluna gitsem 95'ten aşağı not almam.Ama sn iki senedir okuduğum okulda 95i görebilmiş değilim(matematik hariç sadece matematiğim 95 ve 100).SBS'de 460 almama rağmen.Okul notum 82,3 geldi.Dolayısıyle de ortalamam düştü.450 olarak değerlendilecek.Bu da bir haksızlık değil mi?Ve de özel okullarda kafadan not verme olayı.Devlet okulunda okumak suç oluyor bu dönemde.
Ayrıca Doğu'da olmak illa ÖSS'ye öfke kusmayıp onu korumak değildir.Yazıyı yazan arkadaş ÖSS'ye hayır diye bağırmıyor.Bu eğitim sistemini eleştiriyor.Doğu'da da hala bir eğitim sistemi olduğuna göre(!) ülkemizdeki eğitim sistemini eleştirme konusunda hemfikiriz.